The Journal of Language Teaching, Literature & Linguistics (JLTLL)

 

  Articles in the Journal of Language Teaching, Literature & Linguistics (JLTLL) contribute to the formulation of scientific issues and theories in the areas of language and literature Research. Special emphasis is given to research articles that provide new theoretical insights based on a carefully laid empirical foundation. The journal generally favors articles that provide multiple experiments. In addition, significant theoretical papers without new experimental findings may be published.

 The Journal of Language Teaching, Literature & Linguistics (JLTLL) is a valuable tool for cognitive scientists, including psychologists, linguists, and others interested in literature and linguistics, language, reading, and speech.

Peer Review Policy
All peer review is single blind and submissions are typically reviewed by two referees.

Aims & Scope

This journal seeks articles related to the Language and Literature Research

 
Copyright

This open-access journal is published under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License which permits Share (copy and redistribute the material in any medium or format) and Adapt (remix, transform, and build upon the material) under the Attribution-NonCommercial terms. 

Copyright © 2018 Osool Al-Dīn College &  International E-Research Foundation (IERF) .

  The indexation of the journal

 

Address: Osool Al-Dīn College,
Shahid Qodusi st. 75 metri Amar Yaser Blvd, Qom, Iran.

Tel: +9825- 37773525  /  +989198505024

Fax: +9825- 37773538

E-mails: journal@ierf.ir

Site: http://jltll.ierf.ir  or   http://jltll.ir

........................................................................................................................................................................................................................

دو فصلنامه آموزش زبان، ادبیات و زبان شناسی - Āmūzish-i zabān, adabiyyāt va zabān/shināsī

 

ISSN: 2645-3428

مدیرمسئول: دکتر احمد محمدی نژاد پاشاکی

سردبیر: دکتر سید محمد رضا مصطفوی نیا. دانشیار گروه زبان و ادبیات عربی | دانشگاه قم | ایران

ناشر: دانشکده اصول الدین قم و موسسه بنیان پویا پژوه اندیشه

مشاهده هیئت تحریریه نشریه

    دو فصلنامه آموزش زبان، ادبیات و زبان شناسی (Journal of Language Teaching, Literature & Linguistics (JLTLL)) به شماره (issn: 2645-3428) بر اساس نامه شماره 79910 مورخ 10/07/1396 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح و مصوب شده است و با دورنمای دریافت نمایه isi و scopos اقدام به راه اندازی سامانه و ارزیابی آثار دریافتی مطابق با دستور العملهای مطرح در نمایه های خارجی کرده است.

این نشریه مفتخر است تا مقالات اصحاب قلم، اعضای محترم هیئت علمی، دانشجویان و دانش آموختگان گرامی را در زمینه آموزش زبان، ادبیات و مطالعات زبان شناسی منتشر نماید. زمینه فعالیت دو فصلنامه آموزش زبان، ادبیات و زبان شناسی، ارائه­ ی یافته ­های جدید پژوهشی در حوزه های مرتبط با آموزش زبان، حوزه های تطبیقی ادبیات، حوزه زبانشناسی، نشانه شناسی، معناشناسی، جامعه‌شناسی زبان، رده‌شناسی، ادبیات تطبیقی، سبک‌شناسی، تحلیل گفتمان و... است. از این رو مقالاتی که در راستای دانش‌افزایی، گسترش مطالعات میان‌رشته ­ای، نظریه‌پردازی، نقد و نوآوری در حوزه‌ی مطالعات نشریه باشد، در اولویت قرار خواهد گرفت. نوبت انتشار نشریه، دو فصلنامه و به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی است. ارسال و دریافت مقاله تنها از طریق سامانه انجام می‌گردد.

 

نشانی: قم، 75 متری عماریاسر خیابان شهید قدوسی دانشکده اصول الدین

تلفن تماس: 09198505024  دکتر احمد محمدی نژاد

پست الکترونیکی مجله: journal@ierf.ir